Hogyan függ össze az elektromos autók terjedése az okos méréssel? Úgy, hogy a villamos járművek töltőhelyei már egyfajta okos energiainfrastruktúrát feltételeznek. Az okos energiarendszerben az elektromos autók, amellett, hogy a környezetet óvják, részt tudnának venni a villamos hálózat terhelésének kiegyenlítésében is. Az elektromos autók ugyanis elosztott áramtárolást tudnak majd megvalósítani, azaz völgyidőszakban fel tudják venni a zsinórerőművek által termelt áramot, majd csúcsidőszakban "kiadják" azt. Továbbá használatukkal a nehezen ütemezhető, megújuló energiaforrásokra alapozott termelők (nap- és szélerőművek) által előállított olcsó energia tárolható azokra az időszakokra, mikor arra szükség van. Mindez pedig az áram átlagos árát is mérsékelheti. Ezen összefüggéseket világítja meg néhány perces videónk.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
röhögő 2013.03.16. 20:57:10
3 kW teljesítményt számolva, az napi 3 kWh. Vagyis az átlagos 200 kWh havi villamos fogyasztása megugrik 90 kWh-val. De inkább 100-al figyelembe véve a veszteségeket.
Találós kérdés. Olcsóbb lesz a villamos energia ennyire megugró villamos fogyasztással?
Überspannung 2013.03.16. 23:54:35
teddybear01 2013.03.17. 00:45:18
Ha a hálózat részeként energiapuffernek használják, akkor nem mehet a kocsival senki sehová. Nem lehet lekapcsolni.
Különben meg, ha az elmúlt néhány napot nézem, az elakadt elektromos kocsikban az utasok mind megfagytak volna. Az elektromos autókban ugyanis vagy fűtenek az energiával, vagy a kocsit hajtjuk. Egyszerre nem megy mint a belsőégésű motorral felszereltekben.
Na és? 2013.03.27. 17:09:46
A teszt projektben a Siemens is benne van ahol ezt a módszert kipróbálják.