Ajánlataink

Portfolio blogger

Intelliméter

Blog az okos mérésről, amely a közeljövőben lehetővé teszi, hogy tudatosabban és takarékosabban használjuk az áramot, a gázt, a vizet és a fűtés bármilyen formáját. Hisszük, hogy az új intelligens mérőeszközök bevezetésével mindenki jól jár: a fogyasztók, a szolgáltatók, az állam, az erőművek, sőt – a megújuló energiaforrások jobb kiaknázásával – egész bolygónk.

Facebook

Friss topikok

Legfrissebb hírek

Az elektromos autókkal az olcsóbb áramért is hajthatunk
2013.03.16. 11:51

Hogyan függ össze az elektromos autók terjedése az okos méréssel? Úgy, hogy a villamos járművek töltőhelyei már egyfajta okos energiainfrastruktúrát feltételeznek. Az okos energiarendszerben az elektromos autók, amellett, hogy a környezetet óvják, részt tudnának venni a villamos hálózat terhelésének kiegyenlítésében is. Az elektromos autók ugyanis elosztott áramtárolást tudnak majd megvalósítani, azaz völgyidőszakban fel tudják venni a zsinórerőművek által termelt áramot, majd csúcsidőszakban "kiadják" azt. Továbbá használatukkal a nehezen ütemezhető, megújuló energiaforrásokra alapozott termelők (nap- és szélerőművek) által előállított olcsó energia tárolható azokra az időszakokra, mikor arra szükség van. Mindez pedig az áram átlagos árát is mérsékelheti. Ezen összefüggéseket világítja meg néhány perces videónk.

4 komment



Címkék: smart grid okos hálózat smart metering okos mérés okos mérő smart meter


A bejegyzés trackback címe:

https://intellimeter.blog.hu/api/trackback/id/tr145135013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röhögő 2013.03.16. 20:57:10

Egy átlag autós autózik naponta egy órát.
3 kW teljesítményt számolva, az napi 3 kWh. Vagyis az átlagos 200 kWh havi villamos fogyasztása megugrik 90 kWh-val. De inkább 100-al figyelembe véve a veszteségeket.
Találós kérdés. Olcsóbb lesz a villamos energia ennyire megugró villamos fogyasztással?

Überspannung 2013.03.16. 23:54:35

Jó nagy hülyeség, már a siemensnél is elment az eszük. Majd biztos hagyom, hgy az akkumulátorom élettartamát ilyen baromságokkal rombolják.

teddybear01 2013.03.17. 00:45:18

Marhaság az egész. Az elektromos autó akkuját azért töltik, hogy az autóval menni lehessen.
Ha a hálózat részeként energiapuffernek használják, akkor nem mehet a kocsival senki sehová. Nem lehet lekapcsolni.

Különben meg, ha az elmúlt néhány napot nézem, az elakadt elektromos kocsikban az utasok mind megfagytak volna. Az elektromos autókban ugyanis vagy fűtenek az energiával, vagy a kocsit hajtjuk. Egyszerre nem megy mint a belsőégésű motorral felszereltekben.

Na és? 2013.03.27. 17:09:46

Létezik olyan rendszer, ahol az elektromos autó használatát elemezve egy felhasználói profilt alakítanak ki - autónként - és tarifa prémiumért cserébe egy töltési "tervet" ajánlanak ki a kedves felhasználónak, aki vagy elfogadja vagy nem. A töltési "terv" pedig, attól függ hogy van-e épp "fölös" pl. megújuló energia olcsón vagy sem. Ja és csak töltik az autót ezen terv szerint, ki nem sütik.
A teszt projektben a Siemens is benne van ahol ezt a módszert kipróbálják.
süti beállítások módosítása